Magazinul online www.dimanolo.ro are in vedere drepturile consumatorului. Consumatorul nu poate renunta la drepturile sale prevazute de legislatia in vigoare. Dispozitiile acordurilor mai putin favorabile pentru consumator decat prevederile Legii cu privire la protectia consumatorilor vor fi nule, iar in locul lor se folosesc prevederile Legii privind protectia consumatorilor. Dispozitiile prezentului Regulament nu limiteza drepturile consumatorilor care le sunt conferite prin dispozitiile absolute ale legii, iar dubiile trebuie interpretate in favoarea consumatorului. Prezentul Regulament se completeaza cu dizpozitiile legale aplicabile comertului electronic iar in caz de neconcordanta intre dispozitiile prezentului Regulament si prevederile de mai sus, prioritate vor avea dispozitiile legale.
I. DISPOZITII GENERALE
- Magazinul online disponibil la adresa de internet www.dimanolo.ro este administrat de diManolo Invest SRL persoana juridica de drept roman, cu sediul social in Stefanestii de Jos, Strada Europa nr. 1A, Birou 5, Jud. Ilfov, inmatriculata la Registrul Comertului sub nr. J23/4275/2020, cod unic de inregistrare fiscala 43080950, reprezentata legal de catre Gheorghe Manuel. Datele de contact pentru clienti: telefon +40 747 576 640, e-mail: office@localhost
- Utilizarea magazinului online necesita indeplinirea de catre dispozitive finale si a sistemului teleinformatic utilizate de catre client, a anumitor cerinte tehnice.
- Regulamentul se adreseaza atat clientiilor consumatori cat si celor non-consumatori ce utilizeaza magazinul online, serviciile electronice sau incheie contracte de vanzare.
- Acceptarea regulamentului este voluntara, dar necesara pentru crearea contului si/sau in scopul plasarii comenzii de catre client.
- Informatiile prezentate in cadrul magazinului online sau, in cazul plasarii comenzilor cu utilizarea altor mijloace de comunicare la distanta, mesaj electronic cu confirmarea continutului contractului de vanzare propus, despre care este vorba in pct. III, art.6 lit. a, a regulamentului constituie invitatia la incheierea contractului de vanzare in sensul art. 2 pct. 7 din OUG 34/2014.
- Ori de cate ori se folosesc urmatorii termeni, acestia vor fi interpretati in sensul urmator, daca nu se prevede altfel in mod explicit in contextul utilizarii lor:
- APLICATIA – aplicatie software (aplicatie mobila) pusa la dispozitia clientului de catre vanzator, destinata instalarii pe un dispozitiv mobil detinut de catre client si care permite, in special, utilizarea magazinului online fara necesitatea deschiderii browserului web.
- DRC – Departamentul Relatii cu Clientii, care ofera clientiilor informatii cu privire la activitatea desfasurata prin intermediul magazinului online, printre care informatii cu privire la produse, magazin, regulament sau promotii valabile, in zilele lucratoare si este disponibil de luni pana vineri intre orele indicate pe pagina www.dimanolo.ro/contact, la numarul de telefon +40 747 576 640, la adresa de e-mail: office@localhost, prin intermediul chatului on-line in cadrul magazinului online precum si cu ajutorul formularului de contact din magazinul online din sectiunea ”Contact”. *Numar de telefon taxat standard – conform tarifului operatorului.
- PRETUL – exprimat in RON sau in alta moneda, suma remuneratiei brute (continand taxa TVA) apartinand vanzatorului din titlul de transfer a proprietatii produsului catre client in conformitate cu contractul de vanzare. Pretul nu include costurile de livrare, cu exceptia cazului in care conditiile promotiei utilizate de catre magazinul online stabilesc altfel.
- ZI LUCRATOARE – una din zilele de luni pana vineri cu exceptia sarbatorilor legale, declarate zile libere.
- PAROLA – un sir alfanumeric necesar autorizarii accesului in cont, stabilit de catre client atunci cand creaza un Cont. Inregistrarea contului necesita repetarea parolei de doua ori pentru a detecta si corecta greselile. Clientul este obligat sa pastreze parolele in confidentialitate (nu dezvaluie persoanelor terte). Vanzatorul ofera clientului posibilitatea modificarii parolei.
- CLIENT – persoana fizica cu capacitate deplina de a actiona legal si in cazurile prevazute de normele general aplicabile, persoana fizica cu capacitati juridice limitate; persoana juridica; sau organizatie fara personalitate juridica, care legal i se recunoaste capacitatea juridica; care a ancheiat sau intentioneaza sa incheie un contract de vanzare-cumparare cu vanzatorul. In cazul in care clientul este o persoana fizica cu capacitate juridica limitata, acesta din urma se angajeaza sa obtina un consimtamant efectiv din punct de vedere legal al reprezentantului sau statutar pentru incheierea contractului de furnizare a serviciilor / contractului de vanzare si sa inmaneze acest consimtamant la fiecare solicitare a vanzatorului si, in principiu, ca parte a magazinului online, au caracterul de contracte incheiate in mod obisnuit in chestiuni actuale mici din viata de zi cu zi.
- CODUL CIVIL – Codului Civil Roman, conform Legii 365/2002, OUG34/2014, Legea 449/2003 si Legea 193/2000.
- CONSUMATOR – Persoana fizica care desfasoara o activitate juridica cu un intreprinzator care nu este direct legata de afacerea sau profesia ei.
- CONT – Serviciul electronic, identificat prin nume de utilizator (username) si parola introdusa de client, resurse colectate de sistemul informatic al vanzatorului, permitand clientului sa utilizeze functionalitatile/servicii suplimentare. Clientul obtine accesul la cont cu ajutorul adresei de email si al parolei. Clientul se conecteaza in contul sau dupa inregistrarea in magazinul online. Contul va permite sa stocati informatiile de adresa ale clientului pentru produsele expediate, sa urmariti starea comenzii, sa accesati Istoricul comenzilor precum si alte servicii puse la dispozitie de catre vanzator. Clientul este responsabil pentru pastrarea secretului parolei de acces in contul unic. Clientul intelege ca daca incredinteaza cuiva parola contului sau, acea persoana are acces si la datele sale personale. Datele personale introduse la crearea contului nu vor fi transferate de magazinul online catre terte persoane.
- COS DE CUMPARATURI – un serviciu oferit fiecarui client care utilizeaza magazinul online pentru a-i permite plasarea comenzii pentru unul sau mai multe produse, realizarea rezervarii, introducerea codurilor de reducere care premit micsorarea pretului in conditiile anumitor contracte / regulamente, vizualizarea unui rezumat al preturilor produselor si al tuturor produselor impreuna (inclusiv eventuale costuri de expediere), vizualizarea estimativa a datei de livrare a produselor. Cosul de cumparaturi colecteaza ofertele depuse de client pentru incheierea contractului de vanzare. Prin intermediul unei comenzi pot fi adaugate in cos mai multe produse in vederea incheierii contractului de vanzare. Informatiile privitoare la comportamentul clientului de a adauga sau a sterge cumparaturile din cos sau de cumpara sau nu, nu vor fi folosite pentru a crea un profil comportamental.
- AUTENTIFICARE – adresa de e-mail a clientului furnizata in cadrul magazinului online in timpul crearii contului.
- NEWSLETTER – Serviciul electronic, care permite tuturor clientilor care il utilizeaza sa primeasca informatii periodice de la Vanzator, in special despre produse, magazin online, inclusiv produse si promotii noi, la adresa de e-mail sau numarul de telefon furnizat de catre client, cu acordul expres al acestuia. Termenii de furnizare a serviciilor de newsletter de catre vanzator sunt stabiliti in reglementari separate, puse la dispozitie ca parte a magazinului online.
- PRODUS – bun mobil, disponibil in magazinul online care face obiectul contractului de vanzare intre client si vanzator, dupa achitarea pretului. Toate produse prezentate in cadrul magazinului online sunt noi, nefolosite si/sau utilizate, asa cum provin din fabrica producatorului.
- PROMOTIILE – conditii speciale de vanzare sau oferirea de servicii, reglementate in conditiile exprimate in cadrul magazinului online, propuse de catre vanzator intr-un timp specificat, de care clientul poate beneficia in conditiile specificate acolo, de ex. reducerea pretului sau a costurilor de livrare, in limita stocurilor disponibile (Art.32 din OG 99/2000).
- REGULAMENT – REGULAMENTUL/CONTRACT DE PRESTARE SERVICII – prezentul document defineste termenii de incheiere a contractelor de vanzare-cumparare incheiate prin intermediul magazinului on-line www.dimanolo.ro, stabileste drepturile si obligatiile vanzatorului si clientului printre care si serviciul de rezervare. In cadrul serviciilor prestate electronic, aceste regulamente sunt reglementate de prevederile legii 365/2002 privind prestarea de servicii pe cale electronica.
- MAGAZIN ONLINE – platforma de vanzare care permite plasarea comenziilor de catre client precum si prestarea de servici puse la dispozitie de catre vanzator, administrate de catre vanzator, constituind un ansamblu de pagini de internet corelate intre ele, disponibile la adresa: www.dimanolo.ro, dar si prin intermediul aplicatiei.
- VANZATOR; FURNIZOR DE SERVICII – diManolo Invest SRL persoana juridica de drept roman, cu sediul social in Stefanestii de Jos, Strada Europa nr. 1A, Birou 5, Jud. Ilfov, inmatriculata la Registrul Comertului sub nr. J23/4275/2020, cod unic de inregistrare fiscala 43080950, reprezentata legal de catre Gheorghe Manuel. Datele de contact pentru clienti: telefon +40 747 576 640, e-mail: office@localhost.
- CONTINUT/CONTINUTURI – elemente de tip text, grafice sau multimedia (cum ar fi informatii despre produs, imagini de produs, videoclipurile promotionale, descrierile, comentarii), inclusiv lucrari in sensul legii privind drepturile de autor si drepturile conexe si imaginile ale persoanelor care sunt distribuite in cadrul magazinului online de catre vanzatorul respectiv, contractantul vanzatorului, clientului sau altei persoane care utilizeaza magazinul online.
- CONTRACT DE VANZARE – contract de vanzare la distanta, in sensul art. 2 pct.7 din OUG 34/2014, privitor la vanzarea de catre vanzator catre client a produselor cu plata pretului plus orice alte costuri suplimentare, inclusiv costurile de expediere, ale caror termeni sunt specificati in prezentul regulament. Contractul de vanzare este incheiat intre client si vanzator prin mijloacele de comunicare la distanta, dupa acceptarea comenzii de catre vanzator in conformitate cu principiile stabilite in prezentul regulament. Contractul de vanzare denumeste in special produsul, caracteristicile sale principale, pretul, costurile de expediere si alte conditii relevante. Fiecare produs este subiectul unui contract de vanzare. Vanzatorul poate incheia un contract de vanzare cu un client non-consumator si ca urmare a incheierii unui contract fara procedura stabilita in acesti termeni si conditii, care va fi confirmata prin e-mail la solicitarea uneia dintre partile la contract.
- SERVICIU ELECTRONIC – serviciu oferit pe cale electronica in sensul intelegerii Legii din 18 iulie 2002 privind prestarea de servicii electronice (Dz.U. din 2002 nr.144, poz. 1204 cu modificarile ulterioare), de catre vanzator catre client prin intermediul magazinul online in conformitate cu contractul de furnizare a aerviciilor. In masura in care serviciile sunt furnizate de entitati care colaboreaza cu vanzatorul, dispozitiile corespunzatoare privind regulile de utilizare a acestor servicii se regasesc in regulamentele care reglementeaza furnizarea de servicii de catre aceste entitati.
- LEGEA PRIVIND PROTECTIA CONSUMATORILOR, LEGEA – OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, OG 130/2000 privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta.
- CERINTE TEHNICE – cerinte tehnice minime ale caror indeplinire este necesara pentru colaborarea cu sistemul teleinformatic utilizat de catre vanzator, printre care si incheierea contractul de prestari servicii sau incheierea contractului de vanzare si anume:
- calculator, laptop sau alt dispozitiv multimedia cu acces la internet (in cazul aplicatiei – dispozitive mobile);
- accesul la posta electronica;
- browser de internet: Mozilla Firefox versiunea 17.0 si versiuni ulterioare sau Internet Explorer versiunea 10.0 si versiuni ulterioare, Opera versiunea 12.0 si versiuni ulterioare, versiunea Google Chrome 23.0. si versiuni ulterioare, Safari 5.0 sau o versiune ulterioara;
- rezolutie minima recomandata a ecranului: 1024×768;
- includerea in browser-ul web a capacitatii de a salva cookie-urile si de a folosi Javascript;
- in cazul incheierii contractului de vanzare prin telefon:
- prin telefon; in cazul aplicatiei:
- sistemului de operare al dispozitivului mobil: Android versiunea 4.0.3 sau mai recenta, sau iOS 9.0.4 sau versiune ulterioara;
- un dispozitiv mobil cu un serviciu de aparat de fotografiat si geolocalizare (GPS).
- Pentru a incheia un contract de vanzare, clientul trebuie sa detina o adresa de e-mail valabila sau activa, precum si o tastatura sau un alt dispozitiv, care ofera posibilitatea de a completa corespunzator formularele electronice.
- COMANDA – declaratie a clientului care exprima vointa directa de a incheia un contract de vanzare la distanta cu utilizarea mijloacelor de comunicare la distanta, precizand produsele pentru care clientul depune o oferta pentru incheierea unui contract de vanzare si datele clientului necesare pentru incheierea si realizarea contractului de vanzare. Ordinea fiecarui produs va fi tratata ca o oferta independenta a clientului pentru incheierea unui contract de vanzare (facilitati tehnice). Comanda poate primi un numar si toate ofertele vor fi procesate in paralel. Acceptarea comenzii inseamna incheierea unui contract de vanzare (a se vedea litera (s) de mai sus).
II. SERVICIILE ELECTRONICE IN MAGAZINUL ONLINE SI APLICATIA
- Vanzatorul presteaza in cadrul magazinului online urmatoarele servicii electronice pentru client:
- contul;
- ofera clientilor posibilitatea plasarii comenzilor precum si incheierea contractelor de vanzare, in conditiile reglementate de prezentul regulament;
- prezinta clientiilor continutului de reclame adaptat intereselor acestora;
- ofera posibilitarea utilizarii cosului de cumparaturi;
- ofera posibilitatea vizualizarii continutul afisat in cadrul magazinului online;
- newsletter;
- in cazul clientilor aplicatiei (reglementarile prezente pot fi aplicate servicilor electronice actuale sau introduse in viitor – posibilitatea utilizarii servicilor electronice stabilite care reies din functionalitatea aplicatiei actuale):
- scanarea cu ajutorul aparatului si salvarea codurilor de bare a produselor alese;
- prezentarea produselor in cadrul magazinului online pe baza pozelor introduse alese de catre client;
- cautarea cu ajutorul geolocalizatiei magazinului stationar al vanzatorului sau a unui anumit punct de preluare;
- limitarea produselor sau a promotiei prezentate, de ex. marimea indicata de catre client (de ex. marimea pantofului) sau categoria (de ex. produse, barbati/femei/copii);
- prezentarea notificarilor curente direct pe ecranul dispozitivului mobil (notificare push);
- crearea listei preferintelor;
- Vanzatorul, suplimentar pentru clientii care au contul creat, ofera gratuit urmatoarele servicii prin intermediul magazinului online:
- mentinerea sesiunii clientului prin logarea de catre acesta in cont (cu ajutorul browserului sau a aplicatiei);
- stocarea si punerea la dispozitia clientului prin intermediul contului a istoricului comenzilor;
- Utilizarea contului este posibila dupa finalizarea urmatorilor pasi de catre client:
- completarea formularului de inregistrare, intelegerea si acceptarea prevederilor prezentului regulament. Daca clientul nu intelege termenii folositi ii recomandam sa nu se inregistreze.
- si apasarea butonului „Inregistreaza-te”.
- Contractul privind prestarea serviciilor se incheie odata cu primirea de catre client a confirmarii incheierii contractului de prestarea a serviciilor trimise de catre vanzator la adresa de e-mail furnizata de catre client in timpul inregistrarii. Contul este oferit gratuit pentru o perioada nedeterminata de timp. Clientul poate in orice moment si fara a indica motivul, sa stearga contul (anularea contului) prin trimiterea unei cereri catre vanzator, in special prin e-mail la: office@localhost sau direct accesand contul personal. Crearea contului nu este necesara pentru a plasa o comanda in cadrul magazinului online.
- Utilizarea cosului de cumparaturi incepe in momentul in care clientul adauga primul produs in cos.
- Cosul de cumparaturi este oferit gratuit si are caracter singular si se incheie atunci cand comanda este plasata prin intermediul acestuia sau cand clientul nu finalizeaza comanda prin intermediul lui, iar cosul de cumparaturi salveaza informatiile selectate de client si dupa incheierea sesiunii browserul sau a aplicatiei, inclusiv deconectarea, pentru o perioada de cel mult 7 zile, insa nu rezerva produsele. Atunci cand clientul utilizeaza cosul fiind autentificat in cont prin intermediulu browserului, continutul cosului se sincronizeaza cu contul autentificat prin aplicatie (si invers).
- Clientul se obliga la:
- furnizarea datelor conforme cu realitatea la plasarea comenzilor sau in formularele de inregistrare la crearea contului;
- actualizarea imediata a datelor, inclusiv datele personale, furnizate de catre client vanzatorului la momentul incheierii contractului de prestare servicii sau a contractului de vanzare, in special pentru realizarea corecta a serviciilor; clientul are posibilitatea de a modifica in orice moment datele introduse in timpul crearii contului utilizand toate optiunile disponibile din cadrul sectiuni “Contul meu”;
- utilizarea serviciilor si a functionalitatiilor puse la dispozitie de catre vanzator intr-un mod care nu interfereaza cu functionarea vanzatorului magazinului online sau a aplicatiei;
- utilizarea serviciilor si functionalitatii puse la dispozitie de catre vanzator in conformitate cu legislatia in vigoare, cu prevederile regulamentului, precum si regulile acceptate de catre societate.
- utilizarea serviciilor si a functionalitatiilor puse la dispozitie de catre vanzator in conformitate cu legislatia in vigoare, cu prevederile regulamentului, precum si regulile acceptate de catre societate.
- plata la termen a pretului si altor costuri stabilite de catre vanzator si acceptate de catre client, a sumei totale;
- preluarea la timp a produselor comandate prin utilizarea metodei de livrare si plata ramburs;
- nefurnizarea si netransmiterea in cadrul magazinului de continut interzis prin lege, in special a continutului care incalca drepturile de autor ale unor terte parti sau proprietatea lor personala;
- nu initiaza urmatoarele actiuni:
- transmiterea sau plasarea in cadrul magazinului online a unor informatii comerciale nesolicitate sau postarea oricarui continut care incalca legea (interzicerea publicarii continutului ilegal);
- desfasurarea de activitati informatice sau orice alte activitati care au ca scop obtinerea de informatii care nu sunt destinate clientului, inclusiv date ale altor clienti sau care interfereaza cu principiile sau aspectele tehnice de functionare a magazinului onine, aplicatiei si realizarea platii;
- modificarea neautorizata a continutului furnizat de vanzator, in special a celor furnizate in cadrul magazinului, a preturilor sau a descrierii produselor.
- descarcarea aplicatiei doar din surse legitime.
- Reclamatii referitoare la furnizarea serviciilor electronice sau a aplicatiei pot fi depuse de ex.:
- in scris la adresa: diManolo Invest SRL, Str. Europa nr. 1A, Birou 5, Stefanestii de Jos, Ilfov
- in format electronic prin intermediul postei electronice la adres: office@localhost;
- Se recomanda precizarea de catre client in reclamatie/plangere a urmatoarelor infomatii: (1) natura si circumstantele referitoare la subiectul plangerii, in special, tipul neregulii si data cand a avut loc; (2) solicitarea (doleantele) clientului; si (3) datele de contact ale reclamantului – toate acestea vor usura si vor grabi examinarea plangerii de catre vanzator. Cerintele enumerate mai sus constituie un model si nu influenteaza eficacitatea reclamatiilor inaintate daca modelul recomandat se omite.
- Solutionarea reclamatiei de catre furnizor se poate face imediat, nu mai tarziu de 30 de zile calendaristice de la data confirmarii primirii plangerii.
- Vanzatorul permite clientului sa descarce gratuit aplicatia pe dispozitivul mobil al clientului de pe urmatoarele magazine online cu aplicatii mobile, in special:
- Apple App Store, pentru dispozitive mobile cu sistem de operare iOS;
- Google Play, pentru dispozitive mobile cu sistem de operare Android.
- Utilizarea aplicatiilor descarcate din alte surse decat cele mentionate in art. 11 de mai sus, poate duce la riscul de a compromite integritatea aplicatiei si conectarea la un software daunator, punand astfel in pericol securitatea dispozitivului mobil al clientului si a datelor stocate pe acesta.
- Pentru a putea utiliza aplicatia, clientul trebuie:
- sa consulte prezentul regulament si informatiile furnizate despre aplicatie puse la dispozitie in magazinele mentionate la art. 11 de mai sus si sa le accepte, si
- sa descarce aplicatia din magazinul mentionat la art. 11 de mai sus, si
- sa instaleze aplicatia pe dispozitivul mobil, urmand instructiunile afisate atunci cand procesul de instalare este pornit sau furnizat de magazinele mentionate la art. 11 de mai sus.
- Aplicatia se conecteaza cu magazinul online prin Internet.
- Functionalitatea aplicatiei ajuta la prestarea de catre vanzator a serviciilor electronice intr-un mod accesibil, facilitand utilizarea magazinului online de catre client, in special familiarizarea cu produsele, continutul si preturile.
- Aplicatia utilizeaza o tehnologie care stocheaza si acceseaza ID-ul clientului care permite aplicatiilor off-line sa functioneze si salveaza preferintele clientului care nu este conectat (care implica accesul la memoria dispozitivului mobil). Aplicatia stocheaza ID-ul clientului curent pana cand clientul se conecteaza la aplicatie, modifica site-ul web App Store din alta tara sau dezinstaleaza (elimina) aplicatia de pe dispozitivul mobil.
- Pentru a utiliza functionalitatea aplicatiei mentionate la pct. II, art. 1 lit. g de mai sus, este necesar ca clientul sa accepte in mod voluntar accesul aplicatiei la anumite functionalitati ale dispozitivului mobil al clientului, consimtamantul voluntar al clientului de a primi notificari de tip ”push” sau de a oferi vanzatorului informatii despre preferintele clientului.
- Clientul poate revoca in orice moment consimtamantul mentionat la art. 17 de mai sus sau poate dezinstala (sterge) aplicatia de pe dispozitivul sau mobil utilizand setarile corespunzatoare ale dispozitivului in acest sens.
III. CONDITIILE INCHEIERII CONTRACTULUI DE VANZARE
- Principalele caracteristici privind prestarea cu luarea in considerare a obiectului prestarii precum si a modalitatii de comunicare cu clientul sunt stabilite pe pagina fiecarui produs.
- Vanzatorul ofera posibilitatea depunerii comenzii pentru produse in urmatorul mod:
- pe pagina magazinului online;
- prin Departamentul Relatii cu Clientii:
- telefonic;
- posta electronica;
- cu ajutorul programului de tip chat disponibil pe pagina magazinului online.
- In cadrul dezvoltarii serviciilor furnizate, vanzatorul poate introduce noi modalitati de plasare de comenzi prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanta, in conformitate cu termenii si conditiile prezentului regulament.
- Incheierea contractului de vanzare intre client si vanzator are loc dupa plasare comenzii de catre client.
- Vanzatorul permite clientului sa plaseze comanda prin intermediul magazinul online in modul urmator:
- Clientul adauga produsul/produsele selectat/e in cosul de cumparaturi si apoi merge la formularul de comanda.
- Clientul care detine un cont, confirma in formularul de comanda conformitatea datelor necesare incheieri si realizarii contractului de vanzare. Utilizatorul care nu detine un cont trebuie sa completeze formularul de comanda individual cu datele lui, necesare pentru incheierea si realizarea contractului de vanzare. In fiecare situatie transmiterea de catre client a datelor neactuale sau incorecte poate duce la imposibilitatea realizarii contractului. In formularul de comanda este necesar specificarea urmatoarelor date ale clientului: numele si prenumele / denumirea firmei, adresa (strada, numarul casei / locuintei, codul postal, localitatea), adresa de e-mail, numar de telefon de contact si datele ce tin de contractul de vanzare: produsul (produsele), cantitatea produsului (produselor), in cazul disponibilitatii, modelul, culoarea si marimea produsului, locul si metoda de livrare a produsului (produselor), modalitatea de plata. In cazul clientilor non-consumatori, este, de asemenea, necesara furnizarea datelor firmei, daca au solicitat emiterea unei facturi TVA in cadrul formularului, deasemenea si un nr. de identificare fiscala.
- Clientul alege una din modalitatile de livrare puse la dispozitie de catre vanzator.
- Clientul alege modalitate de plata a pretului si a eventualelor costuri – a sumei totale indicate in formularul de comanda in vederea realizarii contractului de vanzare.
- Clientul trimite vanzatorului comanda – (depune oferta) prin intermediul functionalitatii magazinului online pus la dispozitie in acest scop (butonul ”Confirma comanda”). In cazul clientului care nu detine un cont si nu a acceptat anterior regulamentul, se cere acceptarea regulamentului.
- In timpul plasarii comenzii, pana la apasarea butonului ”Confirma comanda”, clientul are posibilitatea sa corecteze datele introduse in cadrul sectiunii ”Cos de cumparaturi” prin adaugarea sau steregerea pozitiei din cos.
- In functie de metoda de plata aleasa, clientul poate fi redirectionat catre o pagina a unui prestator extern, care furnizeaza servicii de plata in scopul realizarii platii de catre client.
- In cazul in care vanzatorul, din proprie initiativa, propune consumatorului incheierea unui contract de vanzare cu utilizarea altor mijloace de comunicare la distanta, in special prin telefon:
- vanzatorul trimite clientului un mesaj electronic cu confirmare continutului contractului de vanzare propus.
- clientul trimite vanzatorului comanda cu ajutorul mesajului la adresa de e-mail de la care a primit confirmarea mentionata la art. 6 lit.a de mai sus.
- in cazul unui consumator care nu detine un cont si nu a acceptat anterior regulamentul se cere acceptarea acestuia.
- In alte cazuri de incheiere a contractului de vanzare decat cele mentionate in art. 6 de mai sus cu utilizarea altor modalitati de comunicare la distanta, inclusiv prin telefon, la initiativa consumatorului, urmatoarele sectiuni se aplica in mod corespunzator, tinand seama de circumstantele si mijloacele de comunicare utilizate.
- Vanzatorul, ca raspuns la comanda va trimite imediat clientului un mesaj automat pe adresa de e-mail furnizata catre client cu confirmrea primiri comenzi si inceperea verificarii ei.
- Dupa verificarea comenzii, fara intarzieri nejustificate, vanzatorul va trimite un mesaj clientului la adresa de e-mail furnizata, cu mesajul:
- confirmarea acceptarii uneia sau mai multor oferte individuale pentru produsele prezentate in comanda si confirmarea incheierii contractului de vanzare (acceptarea comenzii in ceea ce priveste produsele indicate in mesaj); sau
- informatii privind neacceptarea tuturor ofertele pentru produsele prezentate in comanda, din motivele enuntate in special la punctul IV art. 5 de mai jos (lipsa plata); sau datorita indicate la punctul XI art 5 de mai jos (colet refuzat/nepreluat).
- Contractul de vanzare se incheie in clipa primirii ofertei (ofertelor), adica primirea de catre client a mesajului mentionat in art. 9 lit. a. de mai sus in ceea ce priveste produsele continute de aceasta. Vanzatorul trimite clientului confirmarea conditiilor contractului la adresa de e-mail furnizata de catre client.
- In cazul in care nu exista nicio posibilitate de a accepta toate sau unele dintre ofertele depuse in cadrul comenzii, DRC va contacta clientul pentru:
- a informa clientul despre incapacitatea de a accepta toate ofertele depuse in comanda privind incheierea contractului de vanzare; sau
- confirmarea de catre client a vointei de realizarea partiala a comenzii pentru care vanzatorul a fost de acord sa accepte oferte privind incheierea contractului de vanzare. In acest caz clientul poate anula toata comanda (in ceea ce priveste toate ofertele), cea ce nu incalca dreptul sau de retragere din contract. Anularea comenzii de catre client elibereaza vanzatorul de obligatia realizarii acesteia. In cazul anularii comenzii se aplica art.12 de mai jos.
- In cazul in care ofertele depuse prin comanda nu pot fi acceptate, contractul de vanzare, in ceea ce priveste produsele indicate de catre DRC nu va fi incheiat, iar vanzatorul va returna fara intarziere, plata efectuata de catre client in cel mult 14 zile, in masura in care contractul de vanzare nu a fost incheiat. Dispozitiile punctului VIII art. 6 a Regulamentul se aplica in mod corespunzator.
- Indiferent de aceasta, vanzatorul poate sa informeze clientul despre starea comenzii in special prin trimiterea unui mesaj pe adresa de e-mail, SMS furnizata catre client sau prin telefon.
- Vanzatorul se straduieste sa asigure disponibilitatea produselor si sa realizeze contractul de vanzare-cumparare. In cazul in care nu este posibila realizarea serviciului precum si in alte situatii definite de lege, pot fi aplicate normele codului civil in special in ceea ce priveste obligatia de returnare imediata a beneficilor in favoarea consumatorului. Daca livrarea nu este posibila din motive independente de magazinul online, clientul are dreptul la rezilierea contractului si restituirea tuturor sumelor achitate. Clientul nu poate solicita plata unor prejudicii morale.
- Valoarea totala a comenzii include pretul, costurile de livrare, si eventuale alte costuri ale serviciilor optionale platite si selectate de catre client. Vanzatorul poate desemna un prag, privind comanda minima pentru care livrarea produselor este gratuita. Daca pretul total incluzand taxele produsului ce constituie obiectul comenzii precum si costurile de livrare (pentru transport, livrare si servicii postale) precum si alte costuri nu pot fi calculate dinainte in mod rezonabil data fiind modalitatea de calcul a pretului, costurile suplimentare de transport, livrare, taxe postale sau de alta natura, clientul va fi informat pe paginile magazinului pe internet anterior inaintarii comenzii cat si in momentul exprimarii dorintei clientului de a accepta contractul de vanzare.
- Promotiile disponibile in magazinul online nu se cumuleaza, daca prevederile promotiei nu stabilesc altfel.
IV. MODALITATI SI TERMENI DE PLATA PENTRU PRODUSE
- Vanzatorul pune la dispozitia clientului, in principiu, cu conditia celor dispuse in pct. XI. Art. 5, urmatoarele metode de plata din titlul contractului de vanzare:
- ramburs – plata la curier, in momentul primirii coletului;
- plata prin transfer bancar in contul vanzatorului;
- platile electronice si plata cu carduri de plata prin intermediul serviciilor autorizate, in conformitate cu informatiile puse la dispozitie in cadrul magazinului online.
- Metodele de plata actuale sunt specificate in cadrul magazinului online in sectiunea “Plati” si de fiecare data pe pagina produsului dat. Metodele disponibile de plata pot fi conditionate si de metoda de livrare aleasa de client.
- Decontarea tranzactiilor electronice si a celor efectuate cu cardurile de plata se efectueaza in functie de alegerea clientului prin intermediul platformelor autorizate;
- In cazul in care vanzatorul nu primeste plata de la clientul care a ales sa plateasca in avans, adica plata prin transfer bancar, plata electronica sau plata cu cardul online, DRC poate contacta clientul in vederea reamintiri efectuari platii, inclusiv poate sa trimita un e-mail. Nerealizarea platii in termen de 3 zile de la plasarea comenzii, iar apoi suplimentar inca in termen de 2 zile duce la anularea comenzii, respectiv anularea contractului de vanzare. Clientul, poate anula comanda pana la primirea mesajului despre trimiterea acesteia, fara a suporta consecinte, luand legatura cu vanzatorul prin intermediul DRC, insa aceasta actiune nu incalca drepurile lui de retragere din contract.
- In cazul in care clientul alege sa plateasca ramburs la primirea coletului acesta este obligat sa efectueze plata la primirea coletului. Refuzarea primirii coletului chiar si in termenul stabilit suplimentar duce la rezilierea contractului de vanzare. Clientul, poate anula comanda pana la primirea mesajului despre trimiterea acesteia, fara a suporta consecinte, de asemenea acesta actiune nu incalca drepurile lui de retragere din contract.
V. COST, MODALITATI SI TERMENE DE LIVRARE A PRODUSULUI
- Livrarea produselor este disponibila pe teritoriul Romaniei. Livrarea produsului catre client se plateste de catre acesta, cu exceptia cazului cand contractul de vanzare prevede altfel. Costurile livrarii produsului (pentru transport, livrare si servicii postale) sunt indicate in paginile magazinului online la sectiunea “Costuri de livrare” si in momentul plasarii comenzii, inclusiv in momentul in care clientul este de acord sa accepte contractul de vanzare.
- Metodele disponibile de livrare pot depinde de metoda de plata aleasa de catre client.
- Durata totala de asteptare privind livrarea produsul catre client (data livrarii) se compune din timpul de pregatire a comenzii pentru expediere de catre vanzator si durata de livrare a produsului de catre transportator.
- Termenul de livrare al produsului catre client este de aproximativ 1-7 zile lucratoare, cu exceptia cazului cand la plasarea comenzii sau in descrierea produsului s-a specificat un termen mai scurt.
- Timpul de pregatire a comenzii pentru expediere de catre vanzator este prezentat de fiecare data pe pagina cu produsul si se calculeaza de la data livrarii (inceputul timpului de livrare):
- recunoasterea contului bancar sau a contului vanzatorului – in cazul alegerii de catre client a platii prin transfer bancar, platii electronice sau a platii online;
- incheierea contractului de vanzare – in cazul in care clientul alege metoda de plata – ramburs.
- La timpului de mai sus, se adauga si timpul de livrare al produsului de catre transportator, care depinde de tipul de livrare ales de catre client si este prezentat de fiecare data pe pagina cu produsul dat precum si in sectiunea ”realizare comanda” in cadrul magazinul online.
- Daca produsele nu au fost livrate in termen de 14 zile lucratoare clientul poate solicita livrarea intr-un termen suplimentar. Daca nici in termenul suplimentar produsele nu sunt livrate, clientul poate solicita rezilierea sau rezolutiunea contractului.
VI. RECLAMATIA PRODUSULUI
- Baza si responsabilitatea vanzatorului fata de client, in cazul in care produsul vandut are un defect fizic sau juridic (garantie), sunt specificate in prevederile codului civil.
- Produsele afisate in cadrul magazinului online pot fi cuprinse de garantia producatorului sau a distribuitorului. Termenii si conditiile detaliate ale garantiei si durata ei sunt prezentate pe documentul de garantie emis de catre garant si inclus la produs.
- Vanzatorul este obligat sa livreze clientului produse fara defecte.
- Reclamatia poate fi depusa de catre client, in scris, pe adresa: diManolo Invest SRL, Str. Europa nr. 1A, Birou 5, Stefanestii de Jos, Ilfov. Daca reclamatia se refera la un produs, in general se recomanda transmiterea acestuia vanzatorului impreuna cu reclamatia pentru a permite vanzatorului examinarea produsul. Detalii privind modalitatile de livrare a produsului reclamat se gasesc in magazinul online in sectiunea “Garantie”.
- Daca produs vandut are un defect, clientul poate:
- sa depuna o declaratie de reducere a pretului sau retragere de la contractul de vanzare, cu exceptia cazului in care vanzatorul va schimba fara intarziere si fara inconveniente neplacute pentru client, produsul defect cu unul fara defecte sau readuce produsul la conformitate. Pretul redus ar trebui sa ramana proportional cu pretul rezultat din contractul in care valoarea produsului defect ramane la valoarea produsului fara defect. Clientul nu poate rezilia contractul daca defectul este unul minor;
- sa ceara inlocuirea produsului cu unul fara defecte sau eliminarea defectului. Vanzatorul este obligat sa inlocuiasca produsul defect cu unul fara defecte sau sa inlature defectul intr-un timp rezonabil, fara crearea neplacerilor nejustificate pentru client potrivit prevederilor Legii 499/2003.
- Clientul poate sa solicite inlocuirea produsului defect in locul inlaturari defectului propus de catre vanzator sau poate sa solicite inlaturarea defectului in locul inlocuiri produsului, doar daca aducerea produsului la conformitate cu contractul ales de catre consumator nu este posibil sau ar necesita costuri mai mari in comparatie cu modalitate de solutionare propusa de catre vanzator. Atunci cand se evalueaza depasirea costurilor, se ia in considerare valoarea produsului fara defecte, natura si importanta defectului constatat dar si neplacerile la care consumatorul ar fi altfel expus.
- Se recomanda precizarea de catre client in reclamatie a urmatoarelor aspecte: (1) informatii despre cazul si imprejurarile care fac obiectul reclamatiei, mai exact tipul defectului si data constatarii acestuia; (2) solicitarea modului de a aduce produsul in conformitate cu contractul de vanzare sau declaratie referitoare la micsorarea pretului sau renuntarea la contract; precum si (3) datele de contact ale reclamantului – toate acestea faciliteaza si grabesc examinarea reclamatiei de catre furnizor. Cerintele enumerate mai sus constituie doar un model si nu influenteaza eficacitatea reclamatiilor inaintate, daca modelul recomandat se omite.
- Vanzatorul va raspunde solicitarii reclamatiei imediat dar nu mai tarziu de 15 zile de la data primirii acesteia. In cazul in care clientul solicita inlocuirea sau inlaturarea defectului sau depune o cerere de reducere a pretului specificand suma la care pretul va fi redus iar vanzatorul nu a raspuns solicitarii in termen de 15 zile, atunci solicitarea se considera justificata iar vanzatorul va fi obligat sa repare sau returneze suma rezultata din diferenta intre pretul real si suma specificata.
- In cazul in care, pentru a da curs solicitarii reclamatiei depuse de catre client sau realizarea garantiei va fi necesara punerea la dispozitia vanzatorului a produsului in conformitate cu art. 561 impreuna cu cu art. 354 § 2 din Codul Civil, clientul va fi obligat sa livreze produsul pe cheltuiala vanzatorului, spre exemplu la Str. Europa nr. 1A, Birou 5, Stefanestii de Jos, Ilfov (sau la adresa indicata de catre vanzator pe www.dimanolo.ro/regulament). Detalii privind modalitatile de livrare gratuita a produsului reclamat se gasesc in magazinul online in sectiunea “Garantie”. In cazul in care, cu toate acestea, din cauza tipului de defect, tipului de produs sau tipului de montare ar fi imposibil de livrat, clientului poate sa i se ceara sa puna la dispozitia vanzatorului, dupa stabilirea in prealabila a termenului, a produsul in locul in care se afla acesta.
- Vanzatorul este raspunzator daca defectul fizic va fi constatat in termen de doi ani de la data livrarii produsului catre client. Cererea de indepartare a defectului sau de schimb de produs cu unul fara defecte se prescrie odata cu trecerea unui an calculand de la data la care s-a constatat defectul, insa in cazul comenzii depuse de catre consumator – termenul de prescriptie nu poate expira inaintea expirarii termenului mentionat in prima fraza.
- Vanzatorul este obligat sa livreze clientului produse care sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare.
- Se considera ca produsele sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare, daca:
- Corespund descrierii facute de vanzator si au aceleasi calitati ca si produsele pe care vanzatorul le-a prezentat clientul ca mostra sau model.
- Corespund oricarui scop specific solicitat de catre consumator, scop facut cunoscut vanzatorului si acceptat de aceasta la incheierea contractului de vanzare-cumparare.
- Corespund scopurilor pentru care sunt utilizate in mod normal produsele de acelasi tip.
- Prezinta parametrii de calitate si performante normale, la care consumatorul se poate astepta in mod rezonabil, date fiind natura produsului, declaratiile produsului privind caracteristicile concrete ale acestuia facute prin publicitate sau prin inscriere pe eticheta produsului.
- Clientul trebuie sa informeze vanzatorul despre lipsa de conformitate a produsului in termen de doua luni de la data la care a constatat-o.
- Orice reparare sau inlocuire va fi facuta in cadrul unei perioade de timp rezonabile stabilita de comun acord intre vanzator si cumparator. In cel mult 15 zile calendaristice de la data la care clientul a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate, vanzatorul va comunica clientului decizia de reparare sau inlocuire urmand ca produsul conform sa fie trimis in perioada rezonabila de timp stabilita de comun acord.
- Garantia reprezinta orice angajament asumat de vanzator fata de client prin care acesta se obliga sa restituie clientului, fara solicitarea unor costuri suplimentare, pretul platit, pretul de reparare sau pretul de inlocuire a produsului cumparat daca produsul nu corespunde conditiilor enuntate pe site, in declaratia de conformitate sau in publicitate.
- La cererea clientului garantia va fi oferita in scris sau pe orice suport durabil, disponibil si accesibil acestuia.
VII. MODALITATI EXTRAJUDICIARE DE EXAMINARE A RECLAMATIEI, CAILE DE REVENDICARE SI ACCESUL LA ACESTE PROCEDURI
- Utilizarea cailor extrajudiciare de solutionare a plangerilor si a cailor de atac au caracter voluntar. Informatiile de mai jos au caracter informativ si nu constituie obligatia vanzatorului de a utiliza solutionarea extrajudiciara a litigiilor. Declaratia de aprobare sau refuzul de a participa la solutionarea extrajudiciara a litigiilor privind disputelor cu privire la protectia consumatorului este depusa de catre vanzator pe suport de hartie sau pe alt suport durabil in cazul in care, in urma unei reclamatii depuse de consumator, litigiul nu a fost solutionat.
- Informatii detaliate referitoare la posibilitatile de accesare de catre clientul consumator a modalitatilor extrajudiciare de examinare a reclamatiei, caile de revendicare si conditiile de acces la aceste proceduri sunt disponibile pe site-ul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale si al Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului.
- Clientul consumator se poate adresa instantelor judecatoresti pentru a solicita incetarea oricarei actiuni a vanzatorului care incalca dispozitiile prezentei legi sau despagubiri pentru prejudiciul suferit.
- In conformitate cu Directiva nr 524/2013 din data de 21 mai 2013, implementata de Parlamentului European si Consiliul European, punem la dispozitie legaturi / conectori electronici catre platforma ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR reprezinta, printre altele, o sursa de informatii cu privire la modalitatile de solutionare extrajudiciara si amiabila a litigiilor care pot interveni intre societatile comerciale si consumatori.
VIII. DREPTUL DE RENUNTARE LA CONTRACT
- Clientul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a preciza motivele, in termen de 14 zile calendaristice fara sa suporte orice fel de cheltuieli, conform dreptului de retragere prevazut de Legea privind Drepturile Consumatorului. Pentru exercitarea dreptului de retragere la timp clientul trebuie sa informeze vanzatorul cu privire la dreptul de a se retrage utilizand o declaratie neechivoca. Declaratia de retragere din contractul de vanzare poate fi depus de ex.:
- in scris la adresa: Str. Europa nr. 1A, Birou 5, Stefanestii de Jos, Ilfov;
- in format electronic prin intermediul postei electronice la adresa: office@localhost;
- prin utilizarea formularului de retragere, care reprezinta anexa nr. 1 la prezentul regulament.
- Consumatorul poate utiliza modelul formularului de retragere, dar acest lucru nu este obligatoriu.
- Perioada de retragere din contractul de vanzare incepe de la data la care produsul a fost preluat de catre consumator sau de catre o parte terta desemnata de acesta, alta decat transportatorul, iar in cazul unui contract de vanzare, care:
- include mai multe produse care sunt livrate separat, in loturi sau parti – de la intrarea in posesie a ultimului produs lot sau parte sau;
- tine de livrare periodica de produse pe o perioada determinata – de la intrare in posesie a primului produs;
- In cazul rezilierii unui contract incheiat la distanta, contractul se considera a fi neincheiat.
- Vanzatorul are obligatia de a comunica clientului confirmarea de primire a retragerii iar in termen de cel mult 14 zile calendaristice de la primirea declaratiei de reziliere din partea clientului, va restitui clientului toate platile efectuate de acesta, inclusiv costurile de livrare a produsului, (cu exceptia costurilor suplimentare ce rezulta din modul de livrare ales de client, altul decat modul cel mai ieftin, obisnuit de livrare disponibil in magazinul online).
- Vanzatorul va returna plata folosind aceeasi metoda de plata pe care a folosit-o clientul, cu exceptia cazului in care consumatorul a fost de acord in mod clar, cu un mod diferit de restituire care nu-i creeaza nici un fel de costuri. Daca vanzatorul nu a propus ca el singur va prelua marfa de la client, atunci vanzatorul va amana returnarea platilor facute de client pana in momentul receptionarii produselor sau primirea unei dovezi a clientului ca a expediat marfa.
- Clientul are obligatia imediata, dar nu mai tarziu de 14 zile calendaristice de la ziua in care a renuntat la contract, sa restituie produsul vanzatorului sau sa-l puna la dispozitia persoanei indreptatite de vanzator sa-l preia, cu exceptia cazului in care vanzatorul a propus sa preia personal produsul. Pentru respectarea termenului este suficienta restituirea produsului inainte de expirarea acestuia. Clientul poate restitui produsul pe adresa: Str. Europa nr. 1A, Birou 5, Stefanestii de Jos, Ilfov (sau la adresa indicata de catre vanzator pe pagina www.dimanolo.ro/retur. Rugam atasarea in limita posibilitatii a dovezii de cumparare a produsului.
- Clientul este responsabil pentru diminuarea valorii produsului ca urmare a utilizarii lui intr-un mod care depaseste necesitatea de a stabili caracterul, caracteristicile si functionarea produsului. In cazul in care consumatorul isi exercita dreptul legal de retragere, consumatorul este responsabil pentru diminuarea valorii produsului rezultat din utilizarea acestuia intr-un mod care depaseste necesitatea pentru a stabili natura, caracteristicile si functionarea produsului. Raspunderea consumatorului poate include, in special, imposibilitatea repunerii produsul la vanzare, costurile reincadrarii etichetelor si elementelor de securitate pe produs, precum si costurile restabilirii produsului intr-o conditie care sa permita reintroducerea sa la vanzare in magazinul online, inclusiv costurile testarii produsului de catre un specialist si costurile pentru inlaturarea defectelor constatate ca urmare a unei astfel de examinari (in masura in care aceste defecte rezulta din utilizarea produsului de catre consumator intr-un mod care depaseste ceea ce este necesar pentru a-si stabili natura, caracteristicile si functionarea).
- Dreptul extins de retragere ii revine consumatorului doar in legatura cu produsele complete, nedeteriorate si neutilizate, care detin toate etichetele si elementele de securitate, care au fost plasate pe produs in momentul preluarii acestuia de catre consumator sau de o terta parte indicata de acesta. Consumatorul pierde dreptul extins de retragere atunci cand foloseste produsul intr-un mod care depaseste ceea ce este necesar pentru a-si stabili natura, caracteristicile si functionarea acestuia.
- Consumatorul suporta costurile directe de returnare ale produsului. Vanzatorul in cadrul actiunii promotionale poate propune consumatorului ridicarea produselor returnate, de catre vanzator de la consumator sub rezerva art. 9 de mai sus, dreptul de retragere dintr-un contract la distanta nu ii revine consumatorului in legatura cu contractele:
- pentru prestarea de servicii, in cazul in care vanzatorul a efectuat integral serviciul cu acordul expres al consumatorului, care a fost informat inainte de furnizarea ca, dupa executarea serviciului de catre vanzator va pierde dreptul de retragere din contract;
- in care obiectul serviciului este un produs prefabricat, realizat conform specificatiilor consumatorului sau care serveste pentru a satisface nevoile sale individuale;
- in care obiectul serviciului este un produs livrat intr-un pachet sigilat, care dupa deschiderea coletului nu poate fi returnat din motive de protectie a sanatatii sau de igiena, daca ambalajul original a fost deschis dupa livrare;
- in care obiectul serviciului sunt produse care dupa livrare, datorita naturii lor, sunt legate inseparabil de alte lucruri.
IX. LICENTA
- Drepturile exclusive asupra continutului pus la dispozitie/afisat prin intermediul magazinului online de catre vanzator sau contractorii acestuia, in special drepturile de autor, numele magazinului online (marca comerciala), elementele grafice ale acestuia, software-ul (inclusiv aplicatia) precum si drepturile asupra bazelor de date sunt supuse protectiei juridice si sunt proprietatea vanzatorului sau a entitatii cu care vanzatorul a incheiat contractul. Clientul are dreptul sa foloseasca continutul de mai sus, printre care si aplicatia, gratuit, precum si utilizarea continutului postat in conformitate cu legea si distribuit deja de alti clienti in cadrul magazinului online, dar numai pentru uz personal si exclusiv pentu utilizarea corecta a magazinului online, in toata lume. Utilizarea continutului, inclusiv a aplicatiei, este admisibila numai in baza unei aprobari prealabile explicite acordate de entitatea indreptatita, in scris sub semnul nulitati.
- Clientul, inserand in cadrul magazinul online (inclusiv prin intermediul aplicatiei) orice continut, in special grafica, comentarii, opinii sau exprimarii in cadrul contului de client sau in alta parte a magazinului online acorda prin prezenta vanzatorului licenta neexclusiva, gratuita, pentru utilizare, consolidare salvarea in memoria calculatorului, schimbarea stergerea, completarea, realizarea publica, afisarea publica, reproducerea si difuzarea (in special pe internet) a acelui continut, la nivel mondial. Dreptul acesta include dreptul de a acorda sublicente la executarea justificata de realizare a contractului de vanzare privind prestarea serviciilor (inclusiv functionarea si dezvoltare magazinului online), precum si imputernicirea realizari lui individual sau prin intermediul unor subiecti terte drepturi dependente in ceea ce priveste crearea, personalizare, procesarea si traducerea creatiei in sensul legii privind drepturile de autor si drepturile conexe din 4 februarie 1994. in ceea ce priveste situatia in care clientul nu are dreptul de a acorda licente mentionate in prezentul punct 2, clientul se obliga sa obtina o astfel de licente pentru vanzator.
- Indiferent de cele de mai sus, aplicatia face obiectul drepturilor de autor al vanzatorului. Odata cu instalarea aplicatiei pe dispozitivul mobil al clientului, vanzatorul acorda clientului o licenta neexclusiva pentru utilizarea aplicatiei, inclusiv reproducerea aplicatiei numai pentru descarcarea pe dispozitivul mobil si pentru instalarea si rularea aplicatiei pe dispozitivul mobil al clientului. Clientul poate instala aplicatii pe diferite dispozitive mobile ale clientului, dar numai o singura copie a aplicatiei poate fi instalata pe un dispozitiv mobil.
- Clientul nu are dreptul in special sa traduca, sa adapteze, sa modifice, sau sa faca orice fel de modificari aplicatiei, inclusiv modificarea codului sursa, cu exceptia cazurilor permise prin lege, clientul nu are dreptul sa utilizeze aplicatia pentru realizarea propriului profit.
X. PROTECTIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
- Datele personale ale clientului sunt prelucrate de catre vanzator ca operator de date cu caracter personal cu acordul expres al clientului.
- Furnizarea datelor personale de catre client este voluntara, dar necesare pentru crearea contului, utilizarea anumitor servicii electronice, transmiterea de oferte, promotii, reduceri, stiri operationale si pentru incheierea contractului de vanzare.
- Mai multe detalii privind protectia datelor cu caracter personale pot fi consultate in sectiunea ”Politica de confidentialitate” disponibila in magazinul online.
XI. RETRAGEREA DIN CONTRACT PRIVIND PRESTAREA SERVICIILOR SI MODIFICAREA REGULAMENTULUI
- Vanzatorul poate in orice moment renunta la contractul privind prestarea serviciilor sau orice fel de contract cu privire la licenta acordata in baza pct IX a regulamentului cu clientul cu un preaviz de o luna din motive importante intelese ca:
- modificarea legii care reglementeaza furnizarea de servicii electronice de catre vanzator, care au influenta asupra drepturilor si obligatiilor reciproce specificate in contractul incheiat intre client si vanzator sau o modificare a interpretarii dispozitiilor celor de mai sus prin hotarari judecatoresti, decizii, recomandari sau recomandari competente in limitele atribuite de birouri sau organe abilitare;
- modificare a modalitatii in care serviciul este oferit exclusiv din motive tehnice sau tehnologice (in special actualizarea cerintelor tehnice indicate in prezentul regulament);
- schimbarea domeniului de aplicare sau furnizarea de servicii la care se aplica prevederile prezentului regulament, prin introducerea de noi, modificarea sau retragerea de catre vanzator a functionalitatii sau serviciilor existente cuprinse de regulament.
- Indiferent de continutul art. 1, luand in considerare grijile deosebite ale vanzatorului pentru protectia datelor personale ale clientului si prelucrarea acestora pentru o perioada rezonabila de timp, vanzatorul poate rezilia contractul de furnizare a serviciilor cu efect imediat, in caz de inactivitate a clientului in cadrul magazinul online pentru o perioada neintrerupta de minim 3 ani. Rezilierea contractului pentru inactivitate are ca efect stergerea datelor personale din baza de date.
- Vanzatorul, trimite declaratiei sa, conform celor specificate in pct. 1 si 2 de mai sus, la adresa de e-mail indicata de catre client atunci cand acesta creeaza un cont sau plaseaza o comanda iar in cazul in care vanzatorul nu dispune de o adresa de e-mail a clientului – in cadrul notificarii din aplicatie.
- Vanzatorul poate denunta contractul cu clientul privind prestarea serviciilor sau orice fel de acord cu privire la licenta acordat in conformitate cu pct. IX a regulamentului pentru o perioada de preaviz de sapte zile si/sau sa refuze dreptul de utilizare a magazinului online (inclusiv prin intermediul aplicatiei) precum si plasare de comenzii si/sau deasemenea poate limita accesul la un anumit sau la intregul continut, din motive importante, adica in caz de incalcare grava de catre client a prezentului regulament, adica in cazul in care clientul (catalog inchis) incalca prevederile punctului II.art.7. ali. a, c, d, e, h, i, j al prezentului regulament.
- Din motive intemeiate, adica in caz de incalcare grava de catre client a prezentului regulament, in cazul in care clientul incalca punctul II.art.7. f sau g al regulamentului vanzatorul poate sa nu accepte oferta clientului in ceea ce priveste anumite forme de plata sau livrare, pentru a evitarea altor daune. Prevederile prezente se aplica indiferent de date de identificate a clientului si ce date sunt furnizate la plasarea comenzii si in special atunci cand clientul incalca punctul II.art.7.a al regulamentului.
- in cazul plasarii unei alte comenzi la alegerea a unei anumite metode de plata sau de livrare de catre client, pentru care se aplica dispozitiile art.5 de mai sus, vanzatorul va contacta clientul prin trimiterea unui mesaj la adresa de e-mail a clientului pentru a notifica clientul despre incalcarea regulamentului si astfel neacceptarea ofertei cu utilizarea a anumitei metode de plata sau de livrare, indicand modalitati alternative de plata sau de livrare. Dispozitiile punctului IV art. 4 se aplica in mod corespunzator.
- Clientul caruia i se aplica prevederile paragrafului art. 4 sau 5 de mai sus poate utiliza magazinul online sau poate utiliza o anumita metoda de plata sau livrare dupa contactul in prealabil cu vanzatorul (prin DRC) si obtinerea acordului vanzatorului pentru continuarea utilizarii magazinul online sau folosind o anumita metoda de plata sau metoda de livrare.
- Regulamentul si anexele la regulament constituie un contract standard in sensul art. 384 § 1 din Codul Civil.
- Vanzatorul poate aduce modificari la prezentul regulament (cu exceptia pct. XII a regulamentului, care se aplica clientilor care nu sunt consumatori si care se pot modifica in orice moment in conformitate cu legislatia generala aplicabila), daca cel putin unul dintre urmatoarele motive este exclus:
- modificarea legilor care reglementeaza vanzarea de catre vanzator a produselor sau prestarea serviciilor prin mijloace electronice care influenteaza drepturile si obligatiile reciproce specificate in contractul incheiat intre client si vanzator sau o modificare a interpretarii dispozitiilor de mai sus prin hotarari judecatoresti, sau a organelor abilitare;
- modificare a modului de prestare a serviciilor datorata exclusiv din motive tehnice sau tehnologice (in special actualizarea cerintelor tehnice indicate in prezentul regulament);
- schimbarea directiei sau modalitatii de furnizarea de servicii la care se aplica prevederile regulamentului, prin introducerea, modificarea sau retragerea de catre vanzator a functionalitatii sau serviciilor existente reglementate de prezentul regulament.
- in cazul realizarii unor modificari in ceea ce priveste regulamentul, vanzatorul va pune la dispozitie un regulament uniform prin publicarea pe site-ul magazinului online si printr-un mesaj trimis la adresa de e-mail specificata in contractul de prestare de servicii in asa fel incat clientul sa se poata familiariza cu continutul sau; daca vanzatorul nu dispune de o adresa de e-mail a clientului, informatia despre modificarea regulamentului va fi trimisa clientului in cadrul informarilor prin intermediul aplicatiei.
- Modificarea regulamentului intra in vigoare dupa expirarea perioadei de 14 zile de la data trimiterii anuntului privind modificare. in cazul clientilor care au incheiat un contract de prestari servicii, adica detin un cont, acestia au dreptul sa rezilieze contractul privind prestarea serviciilor in termen de 14 zile de la data la care sunt notificati cu privire la modificarea regulamentului. Modificarea regulamentului nu influenteaza contractele de vanzare incheiate de catre client si vanzator inainte de modificarea regulamentului.
XII. DISPOZITII PENTRU CLIENTII NON-CONSUMATORI
- Prezentul punct XII din Regulament se refera numai la clientii si beneficiarii care nu au calitatea de consumator (persoana fizica).
- Vanzatorul are dreptul de a rezilia contractul de vanzare incheiat cu un client non-consumator in termen de 14 zile calendaristice de la data incheierii. Renuntarea la contractul de vanzare in acest caz se poate face fara prezentarea cauzelor si nu ofera motive clientului sa aiba pretentii fata de vanzator.
- in cazul clientilor non-consumatori, vanzatorul are dreptul de a limita metodele disponibile de plata, inclusiv poate solicita plata in avans, integrala sau a unei parti, indiferent de metoda de plata aleasa de client sau a prevederilor din contractul de vanzare.
- in momentul predarii de catre vanzator a produsului catre transportator (curier), clientul non-consumator preia beneficiile si sarcinile asociate cu produsul precum si riscul de pierdere accidentala sau deteriorare a produsului. Vanzatorul in acest caz nu este responsabil pentru pierderea, diminuarea sau deteriorarea produsului survenite de la preluarea pentru transport pana la predarea lui catre client sau pentru intarzierile datorate transportului.
- Potrivit Codul Civil, este exclusa raspunderea vanzatorului privind garantia produsului fata de un antreprenor.
- in cazul clientilor care nu au calitatea de consumator, vanzatorul poate rezilia contractul privind prestarea serviciilor sau orice acord de licenta incheiat in conformitate cu regulamentul cu efect imediat si fara a identifica cauza prin trimiterea unei declaratii catre client in orice forma.
- Nici vanzatorul sau angajatii acestuia, reprezentantii autorizati si agentii nu sunt raspunzatori fata de client, subcontractori acestuia, angajati, reprezentanti autorizati si / sau agenti pentru orice fel dedaune, inclusiv pierderi de profit, cu exceptia cazului in care prejudiciul a fost provocat intentionat de catre acesta.
- in fiecare caz privind stabilire raspunderi vanzatorului, a angajatilor sai, a reprezentantilor autorizati si / sau a plenipotentiarilor, raspunderea fata de consumator, indiferent de temeiul sau juridic, este limitata – atat in cadrul revendicarii unice, cat si in cazul oricaror cereri totale – pana la valoarea pretului platit si a costurilor de livrare din ultimul contract de vanzare, dar nu mai mult de o mie o suta lei.
- Toate litigiile aparute intre furnizor / vanzator si beneficiar / client non-consumator vor fi supuse unei instante judecatoresti competente.
- Pentru clientii non-consumatori, vanzatorul poate modifica regulamentul in orice moment in baza legilor generale aplicabile.
XIII. DISPOZITII FINALE
- Regulamentul intra in vigoare incepand cu data de 09/11/2020.
- Contractele incheiate prin magazinul online sunt incheiate in limba romana.
- Securizarea, asigurarea si punerea la dispozitie a prevederilor relevante ale contractului privind prestarea serviciilor pe cale electronica se realizeaza prin trimiterea unui mesaj la adresa de e-mail furnizata de catre client.
- Asigurarea, securizarea, punerea la dispozitie si confirmarea catre client a prevederilor contractului de vanzare incheiat se face prin trimiterea unui e-mail catre client cu confirmarea comenzii plasate precum si prin atasarea la coletul care contine produsul, specifictiile comenzii si dovada fiscala privind achizitia. Continutul contractului de vanzare este securizat suplimentar in sistemul informatic al magazinului online.
- Vanzatorul furnizeaza masuri tehnice si organizatorice adecvate gradului de pericol pentru securitatea functionalitatii sau serviciilor furnizate in cadrul contractului privind prestarea serviciilor. Utilizarea serviciilor electronice este asociata cu riscurile tipice de transmitere a datelor prin Internet, cum ar fi diseminarea, pierderea sau accesul persoanelor neautorizate.
- Continutul regulamentului este disponibil gratuit clientilor la urmatoarea adresa URL http://localhost/dimanolotermeni, dar si in cadrul aplicatiei unde clientii il pot vizualiza si tipari in orice moment.
- Vanzatorul informeaza faptul ca utilizarea magazinului online prin intermediul unui browser Web sau a aplicatii, inclusiv plasarea unei comenzi si efectuarea unui apel telefonic catre DRC, poate implica suportarea unor costuri privind conectarea la Internet (comision de transmitere de date) sau al costurilor de conectare privind efectuarea unui apel telefonic, in conformitate cu tariful furnizorului de servicii utilizat de catre client.
- in cazurile care nu sunt reglementate de prezentul regulament se aplica dispozitiile generale aplicabile ale legilor romane, mai exact: Codul Civil; Legea 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, Legea 356/2002 privind comertul electronic, HG 1308/2002 privind aprobarea normelor metodologice pentru aplicarea legii 356/2002 privind comertul electronic, legea 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre profesionisti si consumatori, Legea 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, Legea 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice.