Lanvin – o istorie de 125 de ani

 

Lanvin – o istorie de 125 de ani

de Oana Grigoras

 

Anul 2014 este un an aniversar pentru casa Lanvin, aceasta împlinind 125 de ani de existență. Cu această ocazie, se va inaugura o nouă secțiune a site-ului oficial, unde pasionații vor putea găsi istoria brandului in imagini, reclame vechi și fotografii nepublicate. 

Provenea dintr-o familie modestă

Casa de modă Lanvin, cea mai longevivă din lume, a fost fondată de Jeanne Lanvin (1867-1946) în 1889. Provenind dintr-o familie numeroasă cu 11 copii și având un trai modest, Jeanne Lanvin este nevoită să intre la vârsta fragedă de 16 ani ca ucenică într-un butic de pălării, reușind, câțiva ani mai târziu, să-și deschidă propriul butic pe Rue du Faubourg Saint-Honore.

Se căsătorește în 1895 cu un conte italian cu care va avea singurul copil, o fetiță pe nume Marguerite. Relația celor doi se finalizează în 1903, patru ani mai târziu, Jeanne Lanvin unindu-și destinul cu Xavier Melet, jurnalist la prestigioasa publicație „Les Temps”.

Debutează cu haine pentru copii

Pasionată de design, Jeanne începe să confecționeze hainele fiicei sale, care devin, în scurt timp, un obiect de admirație pentru părinții din înalta societate. De la copii la mamele lor a fost un singur pas, Lanvin începând să creeze haine pentru protipendada pariziană. În 1909, Lanvin s-a alăturat Sindicatului Couturierilor din Paris, dobândind oficial statutul de couturier.

Modelele Lanvin erau recunoscute pentru linia simplă, dar maiestuos ornamentată cu mărgele, panglici, broderii și dantele, care transmiteau ideea de feminitate și grație. Realizate din tafta, mătase, catifea, sau chiffon, rochiile Lanvin erau plisate în partea inferioară și aveau un decolteu amplu.

Jeanne Lanvin a fost și o abilă femeie de afaceri, extinzându-și influența și in domeniile vestimentației masculine, a blănurilor și al designului interior. Nici industria parfumurilor nu a rămas neexplorată, în 1924 luând naștere divizia Lanvin Parfums, care a creat una dintre cele mai cunoscute arome din lume, și anume Arpege din 1927. Parfumul a fost gândit ca dar pentru Marguerite care a avut libertatea de a-i alege și numele, provenit din teoria muzicală.

Cliente fidele: regina Italiei și regina Maria

Casa Lanvin și-a cunoscut perioada de glorie în anii ’20-’30, dobândind o  clientelă selectă, printre care se numără și actrița Marlene Dietrich, regina Italiei și regina Maria.

Jeanne Lanvin moare în 1946, fiind succedată la conducerea casei de modă de către fiica sa. Deși a avut o existență neîntreruptă, casa Lanvin a intrat iar, în radarul high fashion-ului când a fost achiziționată de Shaw-Lan Wang, o femeie de afaceri de origine taiwaneză, care l-a angajat pe Alber Elbaz ca director de creație. Acesta a reinterpretat estetica casei într-o cheie modernistă, feminitatea rămânând, însă, lait motivul creațiilor sale.

În istoria modei, Jeanne Lanvin este acreditată, îndeosebi, pentru ștergerea graniței   dintre vestimentația copiilor și cea a adulților, promovând un spirit ludic în moda  vremii, și deasemenea, pentru estetica sa feminina, într-o epocă în care masculinizarea prin intermediul hainelor și a coafurii era un trend extrem de răspândit.  (de Oana Grigoraș)


Share this post