Prada - istoria stilului italian revolutionar

Prada - istoria stilului italian revolutionar

 

Compania care detine un succes rasunator in industria mondiala a modei a fost infiintata de fratii Mario si Martino Prada in anul 1913. Aceasta s-a numit initial "Fratelli Prada" si a intrat intr-un timp foarte scurt in lumea accesoriilor de lux confectionate din piele. Acestea au fost puse in vanzare in primul magazin deschis de catre cei doi frati la Milano, Galeria Vittorio Emanuelle II.

Prada s-a axat la inceput pe produsele exclusiviste din piele, precum manusi sau genti unicat, iar in anul 1919 a devenit furnizorul oficial al familiei regale. Acest lucru se oglindeste si astazi in sigla casei de moda, care a preluat modelul blazonului Casei Savoy. 

Dupa decesul fondatorului Prada, Mario in anul 1958, fiica sa Luisa a preluat conducerea firmei, mostenita mai apoi de Miuccia, Alberto si Marina Prada, copiii acesteia. Succesul companiei nu s-a diminuat, dimpotriva. Odata cu trecerea timpului si cu schimbarile care au avut loc, afacerea de familie, devenita un cunoscut brand international, se dezvolta si se extindea din ce in ce mai mult, fiind o adevarata putere in lumea modei. 

Totusi cea care a dus numele familiei pe marile podiumuri ale lumii si a transformat acest brand intr-un adevarat fenomen este Miuccia Prada. Chiar daca au trecut aproape 100 de ani de la infiintarea casei de moda, creatiile acesteia si-au pastrat acel aer exclusivist, produsele luxury reprezentant elementele specifice Prada si totodata aristocratiei si inaltei societati.
 
Miuccia Prada si-a castigat reputatia odata cu prima ei colectie prezentata in anul 1984 cand a folosit pentru produsele create materiale fine, sofisticate, clasice intr-o linie cu accente foarte moderne, folosind una dintre cele mai sofisticate tehnici de productie de pana atunci. Tot atunci, creatoarea s-a bucurat de succesul materialului revolutionar in lumea modei, pe care l-a folosit in crearea gentilor negre, stralucitoare: poliamida.

O influenta pozitiva asupra viitorului Casei Prada a avut-o si casatoria Miuccei cu Patrizio Bertelli, care detinea o afacere infloritoare in domeniul produselor din piele. Odata cu crearea pantofilor, Prada si-a extins magazinele in marile metropole ale lumii: Milano, New York, Tokyo, Londra sau Paris.

Miuccia nu s-a oprit aici, iar sub "umbrela" brandului Prada se regasesc pe langa produsele consacrate (posete, manusi si genti de voiaj) si colectii unicat de bijuterii - coliere, inele, bratari, brose, cercei colorati sau supradimensionali - unicat sau in editii limitate, dar si parfumuri si produse de infrumusetare. Nepoata fondatorului Prada s-a gandit in anii '90 si la publicul mai tanar, iar astfel a iesit pe piata colectia Miu-Miu, caracterizata prin culori naturale si un stil couture. Miu-Miu este produsa in mare parte in Italia, insa gentile provin din atelierele din Romania si Turcia. 


Share this post